Alapszabályok - új játékosoknak
Hétf. Szept. 19, 2022 6:17 pm
A következő szabályok azon játékosoknak szólnak, akik viszonylag új motorosok az FRPG világában. (Sziasztok! Szükség van rátok, mint egy falat kenyérre!)
Az FRPG célja alapvetően bármi lehet. Egy bizonyos karakter jellemének kijátszása, egy történetszál elmesélése, kalandozások, bármi. A legjobb része pedig az, hogy mindezt nem egyedül kell megtenned, hiszen számtalan játékostársad várja, hogy közösen alkossatok valamit. Azonban, mivel ez egy sokszereplős hobbi, elkerülhetetlenek az interakciók más karakterekkel. Azért, hogy senki játékélménye ne csorbuljon, íme néhány szabály.
1. Ne mozgass másokat
Mindenki karaktere egyedi, és csak az adott játékos irányíthatja. Ha valaki más karakterét akarja mozgatni, azt angolul "godmoding"-nak hívják, ami nyilván tilos. Ez a szabály megelőzi azt, hogy valaki más a te karaktered próbálja irányítani, ezzel elvéve a te jogosultságodat a karakterhez.
2. IC és OOC
A játéktéren történő mindennemű eseményt, cselekedetet, beszélgetést IC-nek (In Character) nevezünk. Azt, amiben a karakternek nem volt része, csak a usernek, OOC (Out Of Character) néven illetjük. Ennek a kettőnek a keverése hatalmas problémákat szül, így ez is tilos. Például ha te userként elolvastad egy másik karakter reagját és abból megszereztél valami információt, de a karaktered vagy nem volt jelen, vagy nem volt módja megszerezni (például mások gondolatai), nem cselekedhetsz úgy, mintha mégis ismerné. Előfordulhat, hogy emiatt a karaktered csapdába sétál, vagy hátrányba kerül, de ez a játék velejárója. Mindamellett ha úgy érzed, a karaktered igazságtalanul lett csapdába vezetve, mindenképp jelezd az adminok felé, mi intézkedni fogunk.
3. Csetepaté
Megeshet, hogy valamelyik karakter vérmérséklete hevesebb, és a játéktéren harcra kerül sor. Ez először is kimondottan IC esemény, tehát kérlek ne vedd magadra userként bármi is történik. Másrészt az ilyen küzdelmek alatt figyelembe kell venni a karaktereket. Ugyan az oldalon nincs szint meg tulajdonságrendszer, a józan ész egy jó vezérfonál - egy húsz centis pixi nem fog puszta kézzel agyonverni egy két méter magas ember zsoldost, de például illúziókkal ügyesen vezetheti a fent említett csapdákba. Ha valamiért még sem tudtok megegyezni, kérhettek (és ez erősen ajánlott) mesélői segítséget a lebonyolításhoz. Nekünk van egy pár év gyakorlatunk abban, hogyan lehet mindkét fél számára élvezetes harcot mesélni, szívesen segítünk.
4. VéPé
Vannak játékosok - többek között szerény személyem is ilyen néha - akik szeretnek nagyon menő karaktereket alkotni. Ezzel nincsen semmi gond, ez egy szórakoztató játékstílus a szürke hétköznapokból kiszakadva. A gond ott kezdődik, mikor a karakter igazságtalanul erős, nem hagy egyetlen gyengeséget sem. Mindenben a legjobb, legszebben énekel, legerősebb, sőt, egyenesen jobb mint bárki. Az ilyen karaktert VérPistinek (VéPé vagy VP) nevezzük, és higgyétek el, nagyon hamar fel lehet vele bosszantani a játékostársaitokat. Minden karakternek vannak erősségei és gyengeségei is. Megeshet, hogy a logika szerint a karaktered erősebb valamilyen aspektusban (maradjunk az előbbi példánál, az, hogy a zsoldos ha elkapja áthajíthatja a pixit a szoba teljes hosszán), de másban gyengébb (például ha a pixi azt láttatja veled, hogy van köztetek egy szakadék, a zsoldos szinte kizárt, hogy rájön a trükkre). Ez az egyensúly a jó karakter titka.
Az FRPG célja alapvetően bármi lehet. Egy bizonyos karakter jellemének kijátszása, egy történetszál elmesélése, kalandozások, bármi. A legjobb része pedig az, hogy mindezt nem egyedül kell megtenned, hiszen számtalan játékostársad várja, hogy közösen alkossatok valamit. Azonban, mivel ez egy sokszereplős hobbi, elkerülhetetlenek az interakciók más karakterekkel. Azért, hogy senki játékélménye ne csorbuljon, íme néhány szabály.
1. Ne mozgass másokat
Mindenki karaktere egyedi, és csak az adott játékos irányíthatja. Ha valaki más karakterét akarja mozgatni, azt angolul "godmoding"-nak hívják, ami nyilván tilos. Ez a szabály megelőzi azt, hogy valaki más a te karaktered próbálja irányítani, ezzel elvéve a te jogosultságodat a karakterhez.
2. IC és OOC
A játéktéren történő mindennemű eseményt, cselekedetet, beszélgetést IC-nek (In Character) nevezünk. Azt, amiben a karakternek nem volt része, csak a usernek, OOC (Out Of Character) néven illetjük. Ennek a kettőnek a keverése hatalmas problémákat szül, így ez is tilos. Például ha te userként elolvastad egy másik karakter reagját és abból megszereztél valami információt, de a karaktered vagy nem volt jelen, vagy nem volt módja megszerezni (például mások gondolatai), nem cselekedhetsz úgy, mintha mégis ismerné. Előfordulhat, hogy emiatt a karaktered csapdába sétál, vagy hátrányba kerül, de ez a játék velejárója. Mindamellett ha úgy érzed, a karaktered igazságtalanul lett csapdába vezetve, mindenképp jelezd az adminok felé, mi intézkedni fogunk.
3. Csetepaté
Megeshet, hogy valamelyik karakter vérmérséklete hevesebb, és a játéktéren harcra kerül sor. Ez először is kimondottan IC esemény, tehát kérlek ne vedd magadra userként bármi is történik. Másrészt az ilyen küzdelmek alatt figyelembe kell venni a karaktereket. Ugyan az oldalon nincs szint meg tulajdonságrendszer, a józan ész egy jó vezérfonál - egy húsz centis pixi nem fog puszta kézzel agyonverni egy két méter magas ember zsoldost, de például illúziókkal ügyesen vezetheti a fent említett csapdákba. Ha valamiért még sem tudtok megegyezni, kérhettek (és ez erősen ajánlott) mesélői segítséget a lebonyolításhoz. Nekünk van egy pár év gyakorlatunk abban, hogyan lehet mindkét fél számára élvezetes harcot mesélni, szívesen segítünk.
4. VéPé
Vannak játékosok - többek között szerény személyem is ilyen néha - akik szeretnek nagyon menő karaktereket alkotni. Ezzel nincsen semmi gond, ez egy szórakoztató játékstílus a szürke hétköznapokból kiszakadva. A gond ott kezdődik, mikor a karakter igazságtalanul erős, nem hagy egyetlen gyengeséget sem. Mindenben a legjobb, legszebben énekel, legerősebb, sőt, egyenesen jobb mint bárki. Az ilyen karaktert VérPistinek (VéPé vagy VP) nevezzük, és higgyétek el, nagyon hamar fel lehet vele bosszantani a játékostársaitokat. Minden karakternek vannak erősségei és gyengeségei is. Megeshet, hogy a logika szerint a karaktered erősebb valamilyen aspektusban (maradjunk az előbbi példánál, az, hogy a zsoldos ha elkapja áthajíthatja a pixit a szoba teljes hosszán), de másban gyengébb (például ha a pixi azt láttatja veled, hogy van köztetek egy szakadék, a zsoldos szinte kizárt, hogy rájön a trükkre). Ez az egyensúly a jó karakter titka.
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
|
|