Collision
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belépés
Multiváltó



Chatbox
Friss posztok
Our dreams Tegnap 5:35 pm-korKayne WesterburgNagy Tétel - Zoi & Evie MagánkalandSzer. Május 01, 2024 6:13 pmEvangeline WhitlockCome beyond the ancient fogSzer. Május 01, 2024 10:30 amMoros GreycloudIn search for justice - Kayne & MattSzer. Május 01, 2024 9:11 amMathias CrowleInto the Unknown - Daphne, Kayne & Moros (vol.3)Szer. Május 01, 2024 9:00 amMoros GreycloudHamu és VérVas. Ápr. 28, 2024 4:27 pmAdam MoravaRed Queen, White QueenVas. Ápr. 28, 2024 4:09 pmVahe's WrathElvégre te is tartozol Istennek egy halállal…Hétf. Ápr. 22, 2024 1:58 pmVahe's WrathFly to our doom - Daphne & Moros & KaynePént. Ápr. 19, 2024 6:39 pmDaphne PrismblossomCultural ClashSzomb. Ápr. 06, 2024 12:48 pmMoros Greycloud
Havi aktivitás
2 Hozzászólások - 40%
1 Témanyitás - 20%
1 Témanyitás - 20%
1 Témanyitás - 20%
Ki van itt?
Jelenleg 2 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 2 vendég

Nincs

View the whole list


Go down
Sinan's Dream

Sinan's Dream
Admin


Posztok :
73

https://collision.hungarianforum.com

Mesélő szeretnék lenni! Empty Mesélő szeretnék lenni!

Szomb. Okt. 14, 2023 9:54 am
Az oldalon lehetőség van változatos kalandokban részt venni a játékosoknak. Adódhat, hogy valaki mesélőként is szeretné kipróbálni magát ez az ajtó pedig mindenki előtt nyitva áll, sőt, nagyon örülünk, ha valaki kedvet kap, minél több és változatosabb mese van az oldalon, annál jobb! Ebben a topicban röviden olvashattok a mesélőségről és kicsivel lentebb a jelentkezés és elfogadás menetéről.

A mesélés technikailag – ajjaj, mibe keveredtem?:

Jelenleg az oldalon csak egyetlen mesélői fiók van (Vahe’s Wrath) amit közösen használunk. Ha valaki mesélővé válik az megkapja ennek a fióknak a jelszavát, meg néhány minimalista admin jogot. Fontos, hogy a mesélő nem fér hozzá az adminpanelhez, és nincsenek is admini kötelezettségei (nem kell előtörténetet elfogadnia, topicokat rendezgetnie, adminisztrálnia), viszont nagyon szívesen vesszük a meglátásait amikor ötletelünk az oldal történetével és világával kapcsolatban. Emiatt potenciálisan sokkal több háttérinformációt fog tudni, mint a mezei játékosok, de elvárjuk, hogy ezt professzionálisan kezelje, és válasszuk ketté azt, amit a karakterek tudnak attól, amit a játékos.
Ha valakinek nem tetszik a Vahe’s Wrath fiók, mert utálja a piros napot vagy a V betűket, az szóljon, vannak még istenségek, akikről mesélői fiókot lehet elnevezni.

Most akkor csak mesélő mesélhet? Mi van, ha nem akarok mesélő lenni csak magamnak meg a játékospartneremnek akarok mesélni kicsit?

Egészen nyugodtan. Ez itt most csak arra vonatkozik, akik kalandokat akarnak hirdetni sok játékosnak. Egymás között, magatoknak továbbra is mesélhettek, hogy izgalmas játékaitok legyenek.

Eldöntöttem, mesélő akarok lenni! Hogy csináljam?

Először is jelezd a staff-nak, hogy ilyen szándékaid vannak, ők pedig ez után meg fognak kérni rá, hogy mesélj le egy próbamesét. A próbamese mutatja meg, hogy ki alkalmas mesélőnek, de egyúttal a jelölt is rájöhet még, ha esetleg nem tetszik neki, vagy nem tudja csinálni, és ezzel semmi gond nincs, az önismeret nagyon fontos dolog. Ezen a mesén legalább egy valaki részt fog venni a staffból, de valószínűleg többen is, illetve, ha játékosok szeretnének egy feltörekvő mesélő próbameséjén részt venni, annak sincsen semmi akadálya.

Nincs időkeret, hogy a próbamesének mennyi idő alatt kell befejeződnie, de a legfontosabb, hogy BE KELL FEJEZNI, és ez a mesélőjelölt felelőssége. Ha a próbamese nincs befejezve, akkor lehetett bármilyen jó, kreatív, élvezetes, a mesélőjelölt nem tette le a vizsgát. Ha a játékosok menet közben kiesnek a meséből, azt tudni kell kezelni, a mesélő viszont nem eshet ki a kalandból, így ameddig csak egy játékos is le akarja játszani, addig csinálni kell.

Ezen a ponton szeretném megjegyezni, hogy a mesélés felelősség. Ne okozz csalódást a játékosaidnak. Ha tudod, hogy kaotikus az életed, ha rendszeres, hogy „közbejött az élet” és olyankor hajlamos vagy mindent félbehagyni és eltűnni, akkor gondold át a jelentkezést még egyszer. Egy mese el szokott tartani legalább 3-4 hónapig, de sokszor fél évig is, akkor indíts mesét / próbamesét, ha legalább egy ekkora időtartamot belátsz (ez vonatkozik egyébként minden mesélőre, és természetesen előfordulhat ilyenkor is vis major, ebben az esetben konzultálj a staffal).

A következő fontos eleme a próbamesének, hogy bár nem vesszük kánonnak (nehogy potenciálisan belekavarjon a játékosok szálába, ha esetleg nem fejeződik be), de ne legyen benne semmi, ami nem illik bele a világba. Egyrészt, hogy lássuk, hogy a mesélőjelölt képben van a játék világával, ez nagyon fontos dolog, másrészt meg mert ha annyira szerette mindenki a mesét és fontos lett a karakterek élete szempontjából, akkor beemelődhet a kánonba utólag. Külön pirospont, hogyha hozza a steampunk hangulatot, de nem feltétel, a lényeg, hogy szépen simuljon bele mind hangulatban, mind történetben és elemeiben is a nagy egészbe. (Ha ez túl absztrakt, mondok egy példát: ha két szablyával meg egy párduccal mászkáló sötételfet akarsz bemesélni njk-nak, akkor legalább legyen éjtündér, nagy távolságba utazni vonattal, léghajóval meg postakocsival szoktak ló helyett, a másik oldalról meg ha valakinek automata gépfegyvere van, akkor az legyen egy hatalmas, nagyon különleges és nagyon spéci technikai fejlesztés, és legalább bronz legyen ne fekete műanyag. A nagy szabadság mellett se felejtsük el, hogy milyen oldalon játszunk!)

A harmadik fontos elem pedig, hogy szórakoztasson. A mese és a mesélő első sorban a játékosokért van, csak másodsorban a saját szórakozása miatt (bár ez is fontos), így, ha a játékosok nem élvezik a játékot, akkor megette a fene az egészet. Erről alaposan ki lesznek kérdezve!

Senki sem születik tökéletes mesélőnek, gyakorlat teszi a mestert, úgyhogy menet közben is ér visszajelzést kérni, és segítséget is, hogyha a mesélő sarokba szorítja saját magát, ez nem jelenti azt, hogy elbukott volna a próbán.
Ha a fenti három fontos pont megvan, akkor már nagy baj nem lehet.

Milyen egy jó próbamese?

Elképzelhető, hogy ez még így is ijesztően hangzik, és főleg elsőre hiába szeretne valaki nagyon mesélni lehet, hogy nem tudja hogyan is álljon neki a dolognak. Adunk néhány tippet, hogy legyen pár kapaszkodó.

  • Kezdd kicsiben! Nem kell minden kalandban isteneket ölni, világot megváltani és kontinenseket elpusztítani. Egy nyomozás, egy műkincsrablás, vagy egy Peremen épülő falu megvédése is lehet legalább olyan élvezetes egy jó mesélővel. Egy kalandnak nem is kell feltétlenül hosszúnak lenni. Ha egy mondatban meg tudod fogalmazni, hogy mi a kaland háttere és célja, akkor jó nyomon jársz.

  • Ismerd a játékosaid! Bár egy kalandnak általában meg szoktuk mondani előre, hogy nagyjából milyen hangulatra kell számítani, harcolós vagy inkább szociális, nagyon sötét és felkavaró, vagy inkább napsütötte és pillangós, és ennek megfelelően szokták rá jelentkezni a játékosok és a karakterek, de ezen felül is jó, ha minden karakternek adsz lehetőséget a tündöklésre. Ha olyan feladatot adsz, ami kifejezetten nekik való, vagy tudod, hogy előre viszi a személyes történetüket, jellemüket azt nagyon meg fogják hálálni. Ehhez persze hozzátartozik, hogy senkit ne kényszeríts olyan helyzetbe, hogy meg kelljen erőszakolnia a karakterét, és ne hozd őket olyan helyzetbe, ami esetleg a usernek kényelmetlen.

  • Legyél rugalmas! Lehet, hogy megtervezted a tökéletes kalandot, minden részletét, és pontos megoldást, hogy merre kell menni, mit kell csinálni, melyik körben melyik njk jelenik meg, de a játékosok ezt nem tudják, és többnyire nem is abba az irányba szoktak elindulni, vagy úgy reagálni, ahogy a mesélő azt előzetesen elképzelte. Ebben az esetben ne ess pánikba! Ez a mesélői lét velejárója, és ilyenkor az a legjobb, hogyha igazodsz a játékosaidhoz. Néha ki kell dobni ötleteket a kukába, de még többször esik meg az, hogy menet közben lesz még jobb ötleted, mint amit előzetesen kitaláltál. Ez jó dolog. Merj változtatni menet közben, merj alkalmazkodni, hidd el, hogy így még te is jobban fogod élvezni a saját meséd, mintha görcsösen ragaszkodnál valamihez.

  • Mindennek legyen oka és legyen követkeménye! Sok elem van, ami nagyon menő, de fontos, hogy mindennek meglegyen a maga helye a történetben. Ha felrobbantanak egy vonathidat, és a kaland arról szól, hogy az utasok mégis hogyan jutnak át a túloldalra, mesélőként akkor is tudnod kell, hogy ki és mégis miért robbantotta fel a hidat, és hogy ennek milyen következményei lesznek. Lehetnek ugyanis karakterek, akik ezt tudni akarják majd, a játékosok pedig szeretik érezni, hogy részei valami nagyobbnak. Ellenben az is fontos, hogy minden tettnek legyen következménye. Ha valaki a kalandban megöl egy magas rangú katonatisztet, akkor arra a világ reagálni fog, egyrészt a megüresedett pozícióra, másrészt meg ez súlyos bűncselekmény, el kell rejteni a bizonyítékot, stb.

Hirtelen ennyi jutott eszembe, de a lista bővülhet, nyugodtan küldjetek be további tippeket!

Egy mese meghirdetése:

Azt szoktuk kérni, hogyha valaki kiír egy mesét, akkor adja meg előre a következő paramétereket:

  • Hangulat: szociális, harcolós, utazós, városi, vadonban kirándulós… fontos, hogy olyan karakterek jöjjenek, akik illenek a hangulatba.
  • Formátum: Reagváltós vagy egyeztetős.
  • Tempó: Mennyi idő van írni? Milyen gyakran jön mesélői reag?
  • Esetleges felkavaró tartalom: nem lenne jó, ha a kalandban a játékos belefutna olyan helyzetekbe, amik neki (nem a karakterének) kényelmetlenek. Ha tudod magadról, hogy te szeretsz horrort mesélni, minden úszni fog a vérben, vagy a világ sötét és mocskos oldalát akarod bemutatni, akkor erről tájékoztasd előre a játékosaidat, így senkinek sem lesz rossz élménye.


Remélem, hogy ez a kis iromány – ami jóval hosszabb lett, mint terveztem rávilágított arra, hogy mi milyen elvek szerint mesélünk, és hogy mit várunk mire törekedjenek azok, akik mesélésre adnák a fejüket. Nem eltántorítani, sőt, inkább bátorítani szeretnék mindenkit, hogy próbálja ki magát, a mesélés ugyanis nagyon nagy élmény tud lenni.
Vissza az elejére
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.